چهار چوب کلی تولید محتوای الکترونیکی
چهار چوب کلی تولید محتوای الکترونیکی
در جلسه ی مدرسان تولید محتوای الکترونیکی چه گذشت؟.….
در دوره ی آموزشی ای که برای ارتقاء سطح مهارت های اساتید محترم تولید محتوا برگزار گردید، ابتدا در ارتباط با چهار چوب کلی تولید محتوای الکترونیکی صحبت کردیم و در ادامه برخی از معیارهای تولید محتوای استاندارد را بررسی و درپایان به مبحث گرافیک پرداختیم.
در تقسیم بندی ای که می توان برای مراحل یک پروژه ی محتوایی از شروع تا پایان آن انجام داد طبق نمودار زیر است. البته درپروژه های مختلف با اهداف آموزشی متفاوت ، معیارها می تواند تغییر کند. یک محتوای الکترونیکی خوب و استاندارد اول از همه محتوای آموزشی استانداردی برای انتقال درست مفاهیم آموزشی دارد و در مرحله ی بعدی گرافیک و زیباسازی محیط ارائه محتوای آموزشی است .
اگر ما محتوای آموزشی از قبیل فیلم ، انیمیشن ، متن و یا هر چیز دیگری را داشته باشیم ولی از گرافیک نامناسبی برخوردار باشد مطمنا در بین این همه بمب اطلاعاتی و با ظواهر رنگارنگ جایی برای نمود پیدا نخواهد کرد بنابراین بعد از ایجاد محتوای مناسب ، بایستی برای دادن گرافیک خوب به منظور کاربرپسند شدن آن فکر جدی بکنیم.
گاها می بینم محتواهای آموزشی زیادی تولید و اتوران سازی میشه ولی بدلیل مناسب نبودن فضای ارائه ، خواهانی برای فراگیری آن یا پیدا نمی شود و یا خیلی کم پیدا می شود. و نکته ای هم که بایستی برای طراحی صفحات پروژه های محتوایی بایستی رعایت بکنید اصل سادگی و توازن است.
اول اینکه :
حداکثر تلاشتان این باشد که پشت زمینه کار شما ساده باشه و از شلوغی به شدت پرهیز کنید که ناخوداگاه کاربران شما را خسته خواهد کرد. پیشنهاد می کنم از پترن های آماده و زیبایی که در فضای اینترنت وجود داشته و یادر فتوشاپ می شود طراحی کرد استفاده نمایید.
دوم اینکه :
چینش عناصرتون بر روی صفحات باید بگونه ای باشد که یک هموزنی و هم گونی بین خود عناصر چیده شده و کل صفحه ایجاد نماید.
دیدگاهتان را بنویسید